BMW, afectată de problemele lanțului de aprovizionare: ce arată datele despre producătorul auto

de: Andrei Tilimpea
11 01. 2023

Vânzările de vehicule ale producătorului auto în Europa și China au fost cel mai puternic afectate de problemele lanțului de aprovizionare, în special în prima jumătate a anului.

BMW Group a livrat 2,4 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 4,8% față de anul precedent, vânzările mărcii BMW au scăzut cu 5,1%, deoarece blocajele lanțului de aprovizionare cauzate de blocajele din China și războiul din Ucraina au diminuat vânzările.

Volumul din al patrulea trimestru a fost un punct luminos, cu vânzările în creștere cu 11% pe măsură ce blocajele s-au diminuat, a declarat marți producătorul auto într-un comunicat.

Vânzările de vehicule complet electrice au avut rezultate bune în 2022, dublându-se la 215.755 pentru anul, a spus BMW.

„Suntem încrezători că putem construi pe acest succes în 2023, deoarece continuăm să vedem un aport de comenzi deosebit de mare pentru modelele noastre complet electrice”, a declarat Pieter Nota, șeful de vânzări al BMW.

Vânzările grupului, care includ mărcile Mini și Rolls-Royce, au scăzut cu 6,4% în China, la 791.985 anul trecut. În Europa, volumul a scăzut cu 7,5%, până la 877.369. Livrările în SUA au fost relativ stabile, scăzând cu 1,3%, până la 361.892.

Model nou de retail

Europa și China au fost cel mai puternic afectate de problemele lanțului de aprovizionare care au redus producția, în special în prima jumătate a anului.

BMW a suportat primele zile ale pandemiei de COVID-19 mai bine decât concurenții, atingând vânzări record în 2021, dar a avut de suferit în 2022, deoarece problemele lanțului de aprovizionare persistau.

Producătorul auto a compensat până acum scăderea volumelor de vânzări cu prețuri mai mari, profiturile din trimestrul al treilea crescând în 2022.

De asemenea, BMW a anunțat că trece la un model de vânzări directe pe 24 de piețe europene, agenții acționând ca reprezentanți de vânzări, a spus acesta, cu scopul de a ajunge la „grupuri țintă de clienți noi, experimentate online”.

Marca Mini va fi vândută prin acest model din 2024, urmând să urmeze marca BMW în 2026.